2010. április 18., vasárnap

Buenos Aires

Buenos Airesbe mindenképpen szerettem volna elmenni, mindig is nagyon érdekelt ez a város. Kicsit későbbre terveztem elutazni oda, de a kanadai lány most tudott menni, így hát gyors döntést hozva 5 napot töltöttünk Argentínában.

Vasárnap reggel 6.45-kor indult a repülő, szóval kellemes 4 órás keléssel kezdtük az utat. A szerencse az volt, hogy a gép egyáltalán nem volt tele, szóval simán le tudtunk feküdni a székekre aludni. A hostel első látásra szörnyű volt, de ilyen jó hangulatú hostelben még sehol sem voltam, nagyon jó, hogy ott maradtunk végül (összesen 2000Ft volt per éjszaka és a reggeli is benne volt az árban :))

Délután megnéztük a híres vasárnapi vásárt. Ilyenkor egy egész utcát zárnak le és leginkább kézműves dolgokat lehet vásárolni. Nagyon érdekes volt, olcsó és nagyon jó dolgokat találtunk. Este elmentünk egy steak házba, ahol megettük első argentín steakünket összesen 20 pesoért (ez kb olyan 1000Ft). Hétfőn befizettünk buszos városnézésre, és tulajdonképpen ez éppen elég volt arra, hogy az egész várost megnézzük. Láttuk a város legrégebbi kávézóját, a világ legszélesebb útját (kb 16 sáv és 140 méter széles), obeliszket, Nemzeti Bankot, stb.
La Boca az egyik leghíresebb negyed Buenos Airesben, ott le is szálltunk a buszról. Nagyon szép egyedi házak vannak, mindegyik nagyon színes és barátságos. Mindenhol tangó táncosok vannak, tök jó kis éttermek meg kávézók, szóval nagyon hangulatos hely. Kedden sajnos elkezdett szakadni az eső és a 30 fokból 13 lett, szóval úgy döntöttünk, ez pont jó egy kis vásárlásra. Mivel a bőr dolgok Argentínában az átlaghoz képest nagyon olcsóak, így Émilie mindenképpen szeretett volna venni magának egy dzsekit. Elmentünk egy olyan utcába, ahol semmi más nincs, csak bőr dolgokat áruló üzletek. Nagyon szép dolgok voltak nagyon jó minőségű bőrből és nagyon olcsón, szóval sikeres volt a kabátvásárlás :)

Kedd este tangóestre mentünk. Ez az, ami sajnos nem olyan olcsó, de semmiképpen sem szabad kihagyni. Nekünk sikerült egy egészen jó üzletet kötni az egyik irodával, így VIP helyünk volt. Eljöttek értünk kocsival a hostelbe, majd elvittek egy tangóórára. Ez kb olyan egy órás volt és a 3 alaplépést tanultunk meg profi táncosokkal. Még papírt is kaptam róla, hogy tangózni tanultam Argentínában :D Utána volt egy 3 fogásos nagyon finom vacsora, természetesen ismételten steak. 10kor kezdődött maga az előadás, ami a Sabore a Tango (Tangó íze) nevet kapta. Bemutatták, hogy fejlődött a tangó, volt két énekes és persze Evita is, szóval elég komplex, nagyon jó és nagyon profi előadás volt.

Szerdán még elmentünk egy kicsit várost nézni. Megnéztük a temetőt, ahol Evita teste is van. Ide nem csak ezért, de egyébként is érdemes elmenni, mert teljesen más, mint az európai temetők. Minden családnak van tulajdonképpen egy kis háza, és ezekben helyezik el a koporsókat. Viszont azokat nem teszik a föld alá, szóval még kintről is lehet látni minden koporsót. Emellett pedig az egész temető tele van macskákkal. Nekem egy kicsit morbid volt...
Szerda este elmentünk vacsorázni a La Cabrera-ba. Ez az egyik leghíresebb steak ház Buenos Airesben, mindenki azt mondja, hogy kötelező ide elmenni, ha igazi argentín steak-t akarsz enni. Hát ezt én is alá tudom támasztani, életem legjobb vacsoráját fogyasztottam itt el, pedig nem vagyok annyira oda a steakért. Bár nekünk volt foglalt asztalunk, de még így is kellett várni fél órát. Ezalatt kaptunk egy-egy pohár nagyon finom pezsgőt. Amíg vártunk a steak-re, hoztak előételt is, ami kis pirítósok voltak mindenféle krémmel. A steak-ből Émilie és én 400-400 grammot rendeltünk, a két srác, akikkel mentünk, pedig 800-800 grammot.
Nagyon soknak hangzik és jó nagy is volt, de mivel tulajdonképpen egész nap erre készültünk és nem ettünk semmit, illetve köretet sem adnak a húshoz (kivéve pár falat bébikukoricát, salátát, stb.), így mind a négyen meg tudtuk enni a steak-ünket. Nagyon-nagyon finom volt, és életemben először megkóstoltam véresen is, ahogy a brittek eszik és úgy is nagyon ízlett. Utána még kértünk desszertet is, az is tipikus argentín volt (palacsinta dulce de leche-vel töltve, ez ilyen karamell ízű krém). A számlához pedig kaptunk egy-egy feles Limoncellot, szóval a kiszolgálás max pontos volt (és az ár is, pláne hogy ez az egyik legmenőbb étterem).

Összességében Buenos Aires lényegesen lakhatóbb, sokkal szebb és rendezettebb város, mint amikben eddig Dél-Amerikában jártam. Szóval remélem, nem ez volt az utolsó alkalom, amikor itt lehettem! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése