2010. április 5., hétfő

Anyu és Apu Brazíliában - Rio de Janeiro

Először is azzal kezdeném, hogy visszaértem Sao Pauloba...hatalmas dugó volt, a busz nem haladt, így a bőröndömmel sétáltam a zuhogó esőben majdnem egy egész órát a városban. Jó újra itt! :D

A hétvégét Rio-ban töltöttük. Nagyon jó volt, nagyon szép időnk volt és minden lényeges dolgot meg tudtunk nézni. Pénteken délben értünk oda, így délutánra már semmi programot nem szerveztünk a fürdésen kívül. Mivel a hotelünk a Copacabana-tól kb. 10 perc sétára volt, így oda mentünk le. Bár ez a leghíresebb strand ott, azért meg kell jegyezni, hogy elég koszos ez a szakasz. De azért persze óceánnak óceán, szóval jót fürödtünk és napoztunk. :) Szombaton reggel elmentünk apu (és persze anyu és az én :D ) kedvemért a Maracana stadionba. Ez a világ egyik legnagyobb foci stadionja, a foci mekkájának is szokták nevezni. Bár nem vagyok nagy rajongója ennek a sportnak, mégis jó volt látni ezt a stadiont, és pl. megtalálni a múzeum falán Puskást!! A szombat délutánt megint csak strandolással töltöttük, mert a 35 fok alkalmatlan volt a városnézésre. Aznap az Ipanema-ra mentünk, ami szintén nagyon híres Rio-ban és lényegesen szebb is, mint a Copacabana. Vasárnap az idő már nem volt olyan jó, így pont megfelelő volt arra, hogy megnézzük a kötelező látnivalókat. Ha meg tudtuk volna nézni őket...:) Ugyanis voltunk olyan szerencsések, hogy felmentünk a Corcovado-ra megnézni a Jézus szobrot, ami éppen felújítás alatt áll és kb semmit sem lehet látni belőle az álványok és a kifeszített ponyva miatt. Mindegy, a kilátás is szép onnan :D Utána átmentünk a Pao de Acucar-ra (Cukorsüveg-hegy), ahonnan szintén nagyon szép a kilátás. Itt az erdőben is lehet sétálni, ahol láttunk kis majmokat meg rengeteg letörött farkú gyíkot :)

Anyuék gépe ma délután 4-kor indult vissza Párizsba, holnap kb délben már otthon is lesznek. Jó kis nyaralás volt, majd ők biztosan mutatnak sokkal több képet, de itt van pár Rio-ból is:

Anyu és Apu a Maracana-ban

A felújítás alatt álló Jézus

Ipanema

Copacabana a Corcovado-ról/ Pao de Acucar-ról (ezt most nem tudom :S )