2010. június 6., vasárnap

Sao Paulo Pride Parade 2010

Vasárnap rendezték meg 14. alkalommal Sao Pauloban a Pride Parade elnevezésű rendezvényt, ami a homoszexuálisok felvonulása és rendezvénysorozata. De talán kezdjük a legelején...

Itt, Dél-Amerikában a homoszexualitás teljesen más, mint Európában. Az, hogy két lány vagy két fiú megcsókolja egymást éppen olyan normális, mint amikor egy lány és egy fiú teszi ugyanezt. Az embereknek nem kell elrejteni az érzéseiket, mert biztosak lehetnek benne, hogy emiatt senki sem fogja őket leszólni, vagy ami még rosszabb, megtámadni az utcán. Eleinte nekem nagyon furcsa volt ez a nyíltság annak ellenére, hogy soha semmi bajom nem volt a melegekkel. Sőt volt már nem is egy meleg barátom, köztük például Roberto, aki szintén Amerikából, Mexikóból származik. Naninha (nála lakom itt) fia, Doca is meleg, illetve Uly is, aki minden nap itt van nálunk, szinte már itt lakik; szóval elég sokszor kerültem már melegekkel kapcsolatba. Ahhoz viszont nem vagyok hozzászokva, hogy a melegek ennyire nyíltan vállalják hovatartozásukat az utcán is...sajnos! Jó lenne, ha Európában is ez ennyire elfogadott lenne, mert hát ők is ugyanolyan emberek, mint mi...Azon viszont nagyon sokat gondolkodtam, mióta itt vagyok, hogy vajon Európában is van-e ennyi meleg, csak félnek kimutatni; avagy ez a dél-amerikai kultúra része és itt valahogy jobban hajlamosak erre az emberek?! Utána fogok olvasni....:)

Szóval a Pride Parade...Sao Paulo melegfelvonulása a világ legnagyobb ilyen tipusú rendezvénye. 4,2 km hosszan tart a felvonulás Sao Paulo legfontosabb utcáin (Av. Paulista, Rua Consolacao, Pca. de Republica), amit emiatt teljes egészében lezárnak ilyenkor és átszervezik az egész tömegközlekedést is. Minden évben külön témát is választanak a parádénak. A 2010 Pride Parade témája: "Vote contra a homofobia!", azaz "Szavazz a homofóbia ellen!". A rendezvény által képviselt mondanivaló mellett nagyon sok fontos brazil személy kiállt, így például maga az elnök, Lula is nevét adta a rendezvénysorozathoz. Több civil szervezet és multinacionális vállalat is kiállt a cél mellett, így pl ma a McDonalds-ok is színes lufikkal voltak feldíszítve.

Délben kezdődött a felvonulás. Nekem kicsit a Budapest Parádéhoz hasonlított, csak itt jóval több pasi-párt láttunk, mint ott :) Volt kb 25 teherautó, mindegyiken dj és táncosok. Iszonyatosan jó volt a hangulat, rengetegen voltak (a 2009-es Pride Parade-en több mint 3 millió ember vett részt), így már délután 2-kor kb olyan volt, mint egy zenei fesztiválon. A sláger Lady Gaga (vajon miért? :) és David Guetta volt, szóval szerintem tulajdonképpen a zenei repertoárt nekem állították össze. :) Engem egyáltalán nem zavart az sem, ahogy az emberek fel voltak (vagy éppen nem voltak:) öltözve körülöttem, kifejezetten jól szórakoztam az extrém fiúkon-lányokon (nehéz volt eldönteni, ki mi...). Azért a fiúk már nem bírták ennyire a látványt, sokan 2-3 óra után elmentek haza. Én ott maradtam a végéig és abszolút megérte! Mindig is tudtam, hogy a melegekkel nagyon jót lehet bulizni, de a mai nap után ez már nem is lesz kérdés többé! :)

Érdekességként még egy rövid szösszenet. Ilyenkor mellékhelységet elég nehéz találni, pláne olyat, ahova az ember szivesen el is menne. Mi is nagyon sokáig keresgéltünk, és végül kikötöttünk a kerületi rendőrkapitányság előtt, ahol sorban álltak az emberek. Vérzű fejű lánytól kezdve volt ott mindenki, akinek ellopták pénztárcáját, telefonját, fényképezőgépét, akármilyét. Mindennapi dolgok Sao Pauloban...Szóval ott ültek az emberek szépen a váróteremben, vártak a sorukra és közben pedig angol nyelvű filmet néztek a tv-ben (ennyi túristára számítottak, akit kirabolnak ma? :D). Mi pedig elmentünk a mosdóba...hol máshol, mint a rendőrségen? :D

Ez a rendezvény hivatalos angol nyelvű honlapja, ha esetleg valaki mélyebben is tanulmányozni kívánná :)


És akkor íme néhány kép. Nehéz volt válogatni, mivel kicsik is nézik ezt a blogot, de próbálkoztam a konszolidált, de mégis valamiért érdekes képek kiválasztásával! :)


Ezen a képen sajnos nem látszik, de az esernyő tetején ott van a foci világbajnokság kupája. Mert hogy azért a parádé erről is szólt, hiszen napok vannak hátra a kezdésig. Egyébként pedig a hölgy egy úr :)



A rózsaszín ruhás hölgyről biztosan eldöntöttük, hogy csak lány lehet. Aztán közelebb érkeztek a teherautóval, és mivel elég magasan volt és szoknyában, egyértelműen megállapítottuk, hogy mégis csak férfi. Az alakját minden nő megirigyelhetné!!! A táblán pedig valami olyasmi áll ,hogy: A kongresszus 9%-át evangélikusok teszik ki. És mi? Szavazz helyesen, szavazz a homofóbia ellen!



És végül mi, szimpatizánsként. A lányok egyébként mondhatni, hogy a legjobb lány barátaim itt. A szőke lány Kristiina Finnországból, mellettem balra Hanna (szintén finn), lent pedig Émilie. Ő kanadai, a másik sao paulo-i egyetemen tanul és vele voltam Buenos Airesben. És sajnos ő lesz az első, akitől el is kell köszönnöm, mert szerdán már utazik haza... :(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése