2010. május 5., szerda

Ilha Grande és Paraty

Mivel Sao Pauloban rövid időt eltölteni is sok, így pár cserediákkal úgy döntöttünk, hogy a hétvégét a tengerparton töltjük. Mivel elég hirtelen döntés volt, így semmit sem terveztünk meg, de ez így volt tökéletes. Pénteken délután megvettük a jegyünket és este 11-kor indultunk Angra dos Reisbe, ahova 8 óra buszozás után reggel 7-re érkeztünk meg. Ezt a város más néven favella városnak is szokták nevezni, mivel - bár régen nagyon szép kolonális város volt - annyira elterjeszkedtek a favellák, hogy ma már az egész város egy összefüggő favella. Hát nem valami szívmelengető város...Szerencsére csak 1 órát kellett itt maradnunk, mert 8-kor indult az első katamarán Ilha Grande-ba. Ez a sziget Rio de Janeiro állam legnagyobb, legszebb és a túristák által legkedveltebb szigete. Szerencsére most tél van, így nincs túrista szezon, így mi megúsztuk a német és ázsiai túristák tömkelegét. :)

Szombaton elmentünk Lopes Mendesre. Ide lehet menni gyalog is (kb 3 óra túra, amiben hegymászás is van), illetve hajóval is. Mivel mi elég későn értünk oda, így már csak a hajós verziót választhattuk, pedig én nagyon szerettem volna a 3 órás túrát végigcsinálni az esőerdőben. Lopes Mendes a sziget legnagyobb és leghíresebb strandja, ami a szörfösök által nagyon kedvelt. Fürödni a nagy hullámok miatt bent nem is lehetett, csak a parthoz közel eső részeken, de így is nagyon jó volt. Szinte senki sem volt, ezer ágra sütött a nap, az egész napot ott töltöttük. Vasárnap egy másik strandra mentünk, ahova kb 1 órás sétaút vezetett. Nagyon szép volt, az erdőben kellett menni egész egy kis öbölig, ahol a strand volt. Ugyanezen a napon a francia srác elment megmászni a Papagaio nevű hegyet, mely a sziget legmagasabb pontja. Nevét arról kapta, hogy úgy néz ki a teteje, mint egy papagáj csőre, és erről a pontról körbe lehet látni az egész környéket. Sajnos a túravezető nagyon drága volt, nélküle pedig nem lehet feljutni (3 hete egy túrista megpróbálta, azóta sem találják...), így ezt is kihagytam. Abból a szempontból teljesen megérte, hogy útban a strand felé találtunk egy természetes csúszdát. Ez ezen a környéken elég gyakori, a lefolyó víz nagyjából simára mossa a sziklát, így azon le lehet csúszni. Csak ketten voltunk, akik ezt ki akartuk próbálni, és Daniel nem volt elég bátor, hogy az első legyen, így hát ezt nekem kellett bevállalnom. A végeredményt a videón láthatjátok (lehorzsolt kar és láb :D), de nagyon jó volt, az első sikertelen próbálkozás után még nagyon sokszor lecsúsztam.

Vasárnap este az utolsó katamaránnal visszamentünk Angra dos Reis-ba, ahonnan 2 órát buszoztunk Paraty-ba. Paraty szintén egy kolonális város és ez szerencsére meg tudta őrizni ezt a jelleget. A város nagyon pici, egy nap alatt vagy háromszor körbejártuk. Sok látnivaló nincs, de maga a város és az építészet csodálatos. Innen busszal elmentünk egy 20 percre lévő vízeséshez, ami tulajdonképpen szintén egy természetes csúszda, csak sokkal nagyobb. Ez elég ijesztő volt már, mert a tetejéről egyáltalán nem lehetett látni az alját, szóval fogalmunk sem volt, hova érkezünk. Kipróbáltam, nagyon féltem, de túléltem. Viszont egyszer elég volt...:D

Hétfőn este fél 12-kor indult a buszunk vissza Sao Pauloba, ahova reggel fél 5-kor érkeztünk meg. Ez a három nap volt a legköltség- és időhatékonyabb út, amire elmentünk Brazíliában. Ilha Grande és Paraty is maga a természet, az ember akkor sem tudna sok pénzt költeni, ha akarna :) Szóval mindenképpen megérte, pláne Ilha Grande...kb maga a paradicsom! :)