2010. május 27., csütörtök

Born to be wild - Dzsungel túra 1. nap

A dzsungel túra minden egyes napja külön bejegyzést kap, mivel annyira sok minden történt, hogy nehéz egy bejegyzésben mindent leírni. Szóval az első nap...

Kedden éjjel 11 órakor indult a repülőgépünk Manausba, ami az Amazonasban az egyik legnagyobb város és innen indítanak nagyon sok dzsungel túrát. 4 óra repülés után éjjel 2kor értünk oda (1 óra időeltolódás van, tudok számolni :D). A reptéren várt ránk két autó, amit a hostel küldött értünk. Manausról tudni kell, hogy nem éppen a legbiztonságosabb város Brazíliában, így nem túl szerencsés 7 európai lánynak (3 szőke :D) még csak taxit sem fogni az éjszaka közepén. Jah, mert hogy 7-en lányok vállaltuk be ezt a dzsungel túrát, amin mindenki ki volt akadva. Senki nem nézte ki belőlünk, hogy végig fogjuk csinálni :D.

Elég sokáig tartott mindent elintézni a hostelben, így 5 körül feküdtünk csak le aludni. Másnap reggeli után elindultunk a városba, hogy lefixáljuk a dzsungeltúrát. Itt kb mindenki ennek szervezésével foglalkozik, szóval az utcán jönnek utánad és próbálnak meggyőzni, hogy velük menj. Elég idegesítő... Kb 4 utazási irodát kérdeztünk meg. Mindenhol elég magas árakról indultunk, de hamar felvilágosítottuk őket, hogy ne is próbálkozzanak, mert egy ideje itt lakunk már Brazíliában, tudjuk, hogy működik ez. Volt olyan hely, ahol a 4 napos túrát a pasi 1250R$-t akarta eladni, és végül 500 R$-ra alkudtuk le, ami még mindig sok. Végül egy olyan iroda mellett döntöttünk, aminek a vezetője egy holland pasi volt. Az európaiakban még mindig jobban megbízunk, mint a brazilokban és ő adta a legjobb árat is. A 4 napos túráért saját , angolul beszélő idegenvezetővel (24 órában velünk van), minden programmal, étkezéssel és szállással (hahhahaaa :)) összesen 350 R$-t fizettünk, ami kb 38.000 Ft. Én ezt abszolút nem tartom soknak, és szerintem ti sem fogjátok, ha meglátjátok, mennyi mindent csináltunk :)

A pasi elmondta nekünk, mi mindenre lesz szükségünk kint a dzsungelben. Persze mi igazi lányok módjára nagyon felkészültek voltunk, így több minden hiányzott :D. Elmentünk venni esőkabátot, zseblámpát és valamit a fejünkre, mert a folytonosan ezer fokkal sütő nap miatt anélkül nem lehet kibírni. A pasi is eljött velünk, segíteni akart alkudni mindenhol, de elég béna volt. :D

Mire mindent elintéztünk, már kb este 6 volt, szóval a városból nem sokat láttunk, de őszintén szólva az útikönyvem szerint is csak 3 dolog van, amit érdemes megnézni. El akartunk menni még egy utolsó civilizált vacsorára, de ez kb akkora kihívást jelentett, mint anyuékkal éttermet találni Foz do Iguazuban. Konkrétan semmi nem volt nyitva este 8kor. Hosszú keresgélés után találtunk egy éttermet, ami nagyon olcsó volt és nagyon finom is, szóval a vacsi és egy caipirinha után este 11kor már aludtunk is, mert másnap fél 7kor kelni kellett, hogy induljunk ki a dzsungelbe.. ;)