2010. március 28., vasárnap

Anyu és Apu Brazíliában - Sao Paulo

Anyu és apu tegnap, azaz szombaton reggel megérkeztek Sao Pauloba.Nem tudtunk rögtön becsekkolni a hotelbe, mert a reggel 9 kicsit korai volt ehhez, így nálam vártuk meg a delet. A gyors tusi után egy jellegzetes brazil ebéddel kezdtünk (itt a feijao volt a lényeg, ami ugye bab rizzsel és a brazilok mindenhez ezt eszik...de tényleg mindenhez!!). Utána elsétáltunk az Ibirapuera Parkba, ahol én futni szoktam és ahol egyébként rengeteg látnivaló is van. Ez Sao Paulo legnagyobb zöld területe nagyon szép növényekkel és állatokkal. Itt elkapott minket az igazi brazil trópusi eső, de semmi gond, legalább ezt is látták :) Utána felsétáltunk még Av. Paulistára kicsit körbenézni, de elég fáradtak voltak a hosszú út és az időeltolódás miatt, így egy sör után el is mentek aludni.

Ma reggel megnéztük a szokásos vasárnapi vásárt a Museu de Arte de Sao Paulo (MASP - Sao Paulo szépművészeti múzeuma), majd elmentünk Sao Paulo óváros részébe. Itt megnéztünk pár nevezetességet, mint például a Catedral Metropolitana-t (8000 ember fér be ebbe a templomba), a Pátio do Colégio-t (itt alapították a várost), illetve felmentünk Sao Paulo egyik legmagasabb épületének, az Edifício Itália-nak a tetejére (45. emelet) megnézni a kilátást. Utána leültünk ebédelni, ahol sikerült belebotlanunk nem kevés Sao Paulo FC drukkerbe, akik a mai SPFC kontra Corinthias örökrangadóra készültek. Na most ez a meccs itt kb olyan státusszal bír, mint otthon egy Fradi vs. UTE, szóval el tudjátok képzelni, milyen hangulat volt. Teljesen felpörgették magukat már délután 2 órakor, doboltak, kiabáltak meg minden, csak mint a fradisták...pont annyi rendőr is volt körülöttük :D Minden esetre jó volt ezt látni (távolról :), teljesen biztos, hogy a brazilok abszolút foci fanatisták. :) A végeredmény egyébként 4:3 lett a Corinthiasnak, szóval gondolom utána már nem voltak ennyire boldogok...

Délután még sétáltunk egy kicsit az Oscar Freire-n, ami az itteni Váci utca. Szerettem volna megmutatni nekik a város legnagyobb Havaianas boltját, de ez is zárva volt. Aki esetleg nem tudná, a lábujjközötti flip-flop papucsok innen, Brazíliából származnak és ez a cég kezdte el őket gyártani először. Ma már nagyon híresek, és szemben az elég magas európai Havaianas árakkal, itt már 9R$-ért (kb 1000 Ft) is lehet venni egy pár papucsot. Az itteni Havaianas kultúráról viszont sokkal többet lehetne mesélni, szóval ez majd kap egy önálló bejegyzést. Sajnos nem csak ez az üzlet, de majdnem minden zárva volt és az eső is elkezdett esni, így 6 körül el is mentünk haza.

Holnap megnézzük az egyetem campusát, ami hatalmas és mindenképpen megéri kiutazni oda (a látnivalóhoz hozzátartozik a campushoz vezető út is, ami tulajdonképpen a kurvák egyik legkedveltebb negyede :D). Utána elmegyünk a Mercado Municipal-ba (http://www.mercadomunicipal.com.br/), ami az egyik legnagyobb piac a városban és nagyon híres nem csak a rendkívül változatos kínálatról, hanem az éttermekről is, melyek szintén a piacon találhatóak. Szóval itt meg is ebédelünk és utána visszamegyünk megnézni a papucsokat, ami ma nem sikerült :)

Kedden már repülünk is tovább Foz do Iguacu-ba, ahol 3 napot töltünk a nemzeti parkban a vízeséseknél. Iguacu elhelyezkedésének köszönhetően - ha minden jól megy - 3 országot fogunk érinteni a 3 nap alatt, Brazíliát, Argentínát és Paraguay-t. Sajnos a nemzeti parkon kívül sok mindenre nem lesz időnk sem Argentínában, sem pedig Paraguay-ban, de mindenképpen jó kis kaland lesz három országban is lenni ilyen rövid idő alatt. Szóval következő bejegyzés hamarosan, már kicsit délebbről :)